Onze missie: Add FM value to our client’s business!

We are the beacon in ways of working that work!

 

Onze focus

Shign doet werkplekonderzoek om ervoor te zorgen dat de fysieke werkomgeving volledig aansluit bij de behoeften en een positieve impact creëert. Ruimte doet iets met ons. Het ontwerp, de indeling en inrichting beïnvloeden gedrag, emoties en welzijn. Met evidence-based inzichten helpen we organisaties levendige, inspirerende ruimtes te creëren die de productiviteit en het welzijn van mensen bevorderen.

Of het nu een druk kantoor, een rustige zorginstelling of een levendige winkel is, we kijken naar hoe interieur, verlichting, geluid en binnenklimaat de gebruikerservaringen bepalen. Ook kijken we naar hoe gebruikers de ruimte gebruiken en het liefst willen werken. Onze onderzoeken brengen daarmee mogelijkheden aan het licht om de betrokkenheid, productiviteit en het welzijn te vergroten.

 

Ons werk

Via onze onderzoeksprojecten, masterclasses en consultancy helpen we organisaties slimme beslissingen te nemen om hun ruimtes te verbeteren. Ontdek met ons de fascinerende wereld waar ruimte en psychologie samenkomen en ontdek hoe een goed ontwerp het volledige potentieel van uw organisatie kan ontsluiten.

Shign voert onderzoek uit in verschillende fasen van ruimtegebruik, zoals het begrijpen van behoeften en attitudes ten opzichte van toekomstige huisvesting en werkwijzen. We leggen nauwkeurig vast wat gebruikers in real-time ervaren in de ruimte zelf. Ook beoordelen we sociale-geografische patronen, ruimtes, en dienstverlening na de implementatie van nieuwe concepten om te begrijpen wat wel en niet werkt, en welke verbeteringen nodig zijn. Het soort onderzoek hangt af van de specifieke vraag van de opdrachtgever en de onderzoeksmogelijkheden. We bekijken altijd de ruimte op een holistische manier, omdat we weten dat mensen aspecten zoals indeling, sfeer, geur, geluid, netheid en temperatuur in samenhang ervaren, en alles met elkaar verweven is.


Onze oorsprong

Herman kwam in aanraking met de facilitaire sector als software-ondernemer eind jaren 80. Hij bracht met z’n toenmalige bedrijf het eerste zalenreserveringssysteem (een specifiek front-office softwarepakket) op de markt. In de contacten met facility managers verbaasde Herman zich telkens over de interne gerichtheid van facilitaire afdelingen met hun sterke focus op aanbod en kosten en het bijna ‘ontkennen’ van de vraagkant, de gebruikers. Dit bracht hem ertoe workshops en lezingen te verzorgen over klantgerichtheid en vraagafstemming wat resulteerde in het publiceren van het boek ‘Marketing van de facilitaire organisatie’ in 1997. Dit was het allereerste boek in zijn soort toegewijd aan de facilitaire sector. Hij richtte zich vervolgens in de jaren 90 en 00 met zijn adviespraktijk op strategie en besturing van met name interne facilitaire afdelingen. In die periode schreef hij nog drie boeken, ‘Een concurrerend facilitair bedrijf’ (1999), ‘Marketing in maintenance’ (2000) en ‘Marketing voor facilitaire dienstverleners’ (2005) en daarnaast nog een boekbijdrage aan ‘De facilitaire regieorganisatie in bedrijf’ (2010). 

Nieuwsgierig naar de invloed van het gebruik van faciliteiten en diensten op het bedrijfsresultaat startte hij in 2010 met promotieonderzoek aan Wageningen University, waar destijds de bijzondere leerstoel Facilities Management zat. In 2015 behaalde hij z’n PhD met een dissertatie over ‘The added value of facility management in Dutch higher education’. In navolging hierop startte hij in 2016 het onderzoeksbedrijf Shign, gericht op werkplekbeleving en verbetering en tegenwoordig passende en toekomstbestendige manieren van werken. Daarnaast doet hij ook onderzoek met een specifieke focus op schoonbeleving. 

We richten ons op het begrijpen van hoe mensen in hun professionele omgeving werken: waar, wanneer en hoe ze hun taken uitvoeren.

Ons adres

Shign omarmt volledig remote werken, simpelweg omdat dit voor ons het meest doeltreffend is! We bieden werknemers en freelancers de vrijheid om te werken op de plaats en tijdstippen die het meest productief voor hen zijn. Deze benadering stelt ons in staat om talent van over de hele wereld aan te trekken en onze inner circle te vergroten. Fysieke ontmoetingen kunnen werkelijk overal plaatsvinden; een eigen kantoor is daarvoor niet langer noodzakelijk.

Contacteer ons op: 

+31 (0)6 5383 2041

Clients & Partners