Onze missie: Add FM value to our client’s business!

Bij Saxion staan duurzaamheid en innovatie hoog op de agenda. De schoolkantines van de hogeschool waren aan vernieuwing toe. Dit gaf de hogeschool de mogelijkheid om hun schoolkantines te laten aansluiten op hun missie en visie. Een nieuw cateringconcept is inmiddels uitgerold.

Saxion wil graag weten of het nieuwe concept een succes is en wat de studenten hiervan vinden. Daarom hebben zij Shign gevraagd om op onderzoek uit te gaan. De facilitair directeur heeft voor de unieke methode van Shign gekozen omdat reguliere klantonderzoeken altijd uitkomen op een 7. Hierdoor laten ze je soms met meer vragen achter dan dat ze beantwoorden.

Ik ben zelf niet zo’n fan van klantonderzoeken, ze komen altijd uit op een 7

Jan Tromp, Directeur Facilitaire Serviceorganisatie bij Saxion Hogescholen

Draagt het nieuwe cateringconcept bij aan de duurzaamheidsmissie van Saxion? Met die vraag zijn wij aan de slag gegaan. Naast de impact van de ruimte hebben we in het onderzoek ook de kwaliteit van het aanbod en het personeel meegenomen. Het onderzoek heeft Saxion een goed beeld gegeven van de huidige situatie en welke dingen er nóg beter kunnen. Zo bleek onder andere dat de studenten behoefte hebben aan gezondere maaltijden en meer vegetarische producten.

Maar juist ook op strategisch niveau hebben we Saxion verder op weg kunnen helpen. Saxion kreeg handvatten welke onderdelen van het cateringconcept goed of juist minder goed bijdragen aan de doelen die gesteld waren. Met deze handvatten kan de hogeschool aanpassingen doorvoeren die het cateringconcept nog beter maken. Dankzij het onderzoek zijn verbeterpunten vroegtijdig opgemerkt en kan Saxion hiermee aan de slag. Saxion wéét nu, in plaats van aannames te doen, dat het cateringconcept effectief is. Een ruimte die de visie en missie van de organisatie ademt, en een fijne plek voor de studenten en medewerkers is!