Onze missie: Add FM value to our client’s business!

Laatst waren we bij een relatie – Scheepens | Your creative agency – op vrijdag (15 december 2023), waar het volle bak was op kantoor. De normaalste zaak van de wereld, want creativiteit gedijd nu eenmaal goed bij direct met elkaar afstemmen en de zoete inval. Als inrichting en atmosfeer aansluiten bij de activiteiten en identiteit van het bedrijf gaat alles als vanzelf.

Wanneer bedrijven medewerkers moeten verleiden om naar kantoor te komen weet je dat er ergens iets mis is. Nut en noodzaak zijn niet helder. Als met kekke dingen een gemiddelde weekbezetting van amper 30% wordt bereikt is het signaal helder. Verplichten is vragen om moeilijkheden en zwakte. Verleiden past bij een pretpark, een winkel, horeca, waar het gebouw integraal onderdeel is van het totale bedrijfsconcept.

Gebouwen spreken boekdelen, gebruikers doen dat ook! Zij zijn indicatief voor de toegevoegde waarde van gebouwen. Gebruik en bedoeling van gebouwen zijn aan verandering onderhevig. Als bedrijven sturen op aantoonbare toegevoegde waarde van het gebouw – als in voordelen en opbrengsten die de kosten en risico’s overstijgen – kunnen ze heldere keuzes maken… Als sentiment overheerst, tja, waarom dan überhaupt die P&L. Wil je weten hoe het nut en noodzaak van bedrijfsgebouwen naar de toekomst toe evolueren, volg dan de masterclass Workplace Transformation in maart 2024